Huiswerkfilmpjes

Oefening 1: Het ochtendritueel
Oefening 1a: ochtendritueel (voor jongeren)
Oefening 2a: squatoefening in combinatie met de circumductiebeweging
Oefening 2b: squatoefening in combinatie met de deviatiebeweging
Oefening 3: schuttershouding in combinatie met de deviatiebeweging
Oefening 4: schuttershouding in combinatie met de circumductiebeweging
Oefening 5: ontspannings- en concentratieoefening
Oefening 6: ‘reset’-oefening (concentratie- en balansoefening) in stand
Oefening 7: ‘stretch-en-slide’-oefening duraal weefsel (onbelast)
Oefening 8a: dynamische stretchoefening – lange bindweefselsystemen lateraal met en zonder XCO-trainer
Oefening 8b: dynamische stretchoefening – lange bindweefselsystemen dorsaal met en zonder XCO-trainer
Oefening 8c: dynamische stretchoefening – lange bindweefselsystemen ventraal met en zonder XCO-trainer
Oefening 9: buikspieroefening met nadruk op de rechte buikspieren (m. rectus abdominis)
Oefening 10: buikspieroefening met nadruk op de schuine buikspieren (m. obliquus abdominis)
Oefening 11: dynamische buikspieroefening met nadruk op de schuine buikspieren (m. obliquus abdominis)
Oefening 11a: dynamische buikspieroefeningen
Oefening 12: ‘Koeien melken’
Oefening 13: extensieoefening met lichte distractie – de nadruk ligt op de lumbale wervelkolom
Oefening 14: dynamische stretchoefening – romprotatie met XCO-trainer
Oefening 15: dynamische squatoefening (met bounching) met nadruk op de lumbale wervelkolom
Oefening 16: functionele oefeningen voor de wervelkolom, het bekken en de heupen in kruiphouding
Oefening 16a: strekoefeningen in kruiphouding
Oefening 17: de ‘stofzuigeroefening’ – functionele oefening voor de wervelkolom en schoudergordel in kruiphouding
Oefening 18: extensieoefening voor de lumbale wervelkolom in buikligging (te combineren met de ‘stofzuigeroefening’)
Oefening 19: de ‘molenwiek’ dynamische stretchoefening voor de romp, heupen en schoudergordel
Oefening 20: scapulothoracaal bewegen in stand (gesloten keten)
Oefening 21: scapulothoracaal bewegen in kruiphouding – in combinatie met de ‘stofzuigeroefening’ (gesloten keten)
Oefening 22: instructiefilmpje – vervaardiging en bevestiging van het katrolsysteempje
Oefening 23: facilitatie van de anteflexie-elevatie met katrol in zit
Oefening 24: circumductiebeweging met katrol in zit
Oefening 25: deviatiebeweging met katrol in zit
Oefening 26: strekken van de lange bindweefselplaten van de bovenste lichaamshelft met katrol – de nadruk ligt op de CTO
Oefening 27: strekken van de lange bindweefselplaten met katrol – de nadruk ligt op het verloop van de n. radialis
Oefening 28: strekken van de lange bindweefselplaten met katrol – de nadruk in het verloop van de n. medianus
Oefening 29: strekken van de lange bindweefselplaten met katrol – de nadruk ligt op het verloop van de n. ulnaris
Oefening 30: circumductiebeweging
Oefening 30a: Circumductiebeweging update
Oefening 31: circumductiebeweging – ‘inslijpen’ van de verschillende fases van de basisbeweging – fase 1 t/m 5
Oefening 32: deviatiebeweging – basisbeweging
Oefening 32a: deviatiebeweging update
Oefening 33: deviatiebeweging – ‘inslijpen’ van de verschillende fases van de basisbeweging – fase I t/m V
Oefening 34: endorotatie- en exorotatieoefening met extensie van de romp en retractie van de schoudergordel
Oefening 34a: endorotatie- en exorotatie oefening (update)
Oefening 35: circumductie- en deviatiebeweging – ‘inslijpen’ van de verschillende fases met de XCO-trainer
Oefening 36: kwalitatieve looptraining (‘trippling’)
Oefening 37: dynamische stretchoefening – ‘hoepeloefening’ voor romp en heupen
Oefening 38: opbouw naar ‘schaatsoefening’ (van 25% belast tot 100% belast)
Oefening 39: ‘schaatsoefening’
Oefening 39a: superman oefening
Oefening 40: ‘squatoefening’ – basisbeweging
Oefening 41: dynamische stretchoefening voor de ventrale heupbuigers (iliopsoas) – schuttershouding met steun
Oefening 41a: de lunge oefening
Oefening 42: ‘trippling’ met steun – verticaal en horizontaal + ‘toloefening’ voor de enkel
Oefening 43: ‘stoeprandoefening’ (dynamische stretchoefening voor de korte en lange dorsale bindweefselplaten)
Oefening 44: ‘slinger- en zwaaioefening’ voor de armen en schoudergordel (met ‘bouncing’)
Oefening 45: ‘heupwiegoefening’
Oefening 46: ‘heupdraaioefening’
Oefening 47: ligsteun in stand
Oefening 48: excentrische abductorenoefening (m. supraspinatus)
Oefening 48a: excentrische supraspinatus oefening in zijligging
Oefening 48b: excentrische supraspinatus oefening in rugligging
Oefening 48c: excentrische Supraspinatus oefening in 45°
Oefening 49: excentrische supraspinatusoefening (met haltertjes)
Oefening 50: excentrische endorotatorenoefening (m. subscapularis)
Oefening 51: excentrische exorotatorenoefening (m. infraspinatus-teres minor)
Oefening 52: fase 1 en 2 circumductie inslijpen met oefenelastiek bij wandrek
Oefening 52a: reductieoefening met elastiek
Oefening 53: CPP oefening met oefenelastiek enkelhandig
Oefening 54: CPP oefening met oefenelastiek dubbelhandig
Oefening 55: roeioefening (extensie/flexie thoracale wervelkolom; pro-/retractie schoudergordel
Oefening 56: n. medianusgebied – rekken van lange bindweefselplaten
Oefening 56a: n. medianus – het concept van de bindweefselplaten
Oefening 57: n.radialisgebied – rekken van lange bindweefselplaten
Oefening 57a: n. radialis – het concept van de bindweefselplaten
Oefening 58: n.ulnarisgebied – rekken van lange bindweefselplaten
Oefening 58a: n. ulnaris – het concept van de bindweefselplaten
Oefening 59: sleeper stretch
Oefening 60: loopschool – elleboogkrukkentraining pas op de plaats 3 puntengang
Oefening 61: loopschool – elleboogkrukkentraining 3 puntsgang
Oefening 62: loopschool – in kruisgang
Oefening 63: loopschool – met elleboogkrukken de trap op
Oefening 64: – loopschool – met elleboogkrukken trap af.
Oefening 64a: – loopschool – driepuntengang, kruisgang, zijwaartse gang
Oefening 65: core stability oefening – 10x dynamische squat.
Oefening 66: – isometrische quadricepsoefening.
Oefening 67: – rustmoment tijdens graded activity programma – bungelen
Oefening 68: romp- en schouderstabiliteit – side bridge
Oefening 69: romp- en schouderstabiliteit – squats in combinatie met fase 1 en 2 circumductie
Oefening 70: hamstrings curl – excentrische oefening voor de hamstrings