Verminderd pijnklachten, bevordert doorbloeding en ontspant spieren

Effectieve massage

Zowel een klassieke massage als een sportmassage is zeer geschikt om een snel herstel te bevorderen, bijvoorbeeld na een stressvolle periode of een intensieve (sport) wedstrijd. Ook als voorbereiding voor een sportieve prestatie kan een massage zinvol zijn. Massage verminderd pijnklachten en bevordert de doorbloeding van de spieren, hierdoor worden de afvalstoffen sneller afgevoerd uit de spier en ontspannen deze zich voor een optimale sportprestatie.

Massage draagt bij aan een sneller herstel

Bij een massage worden de afvalstoffen die vermoeidheidverschijnselen, pijn of kramp veroorzaken weg gemasseerd. Hierdoor vindt positieve beïnvloeding van de stofwisseling plaats en wordt het herstel na inspanning bevorderd. Bij onvoldoende herstel na belasting kan er overbelasting ontstaan wat kan leiden tot vermoeidheidsklachten, stijfheid en pijn. Ook bij ‘eenvoudige’ spierpijn kan overbelasting ontstaan als onvoldoende herstel optreedt. Een herstel bevorderende massage biedt dan een uitkomst.

Naast de positieve fysieke bijdrage die een massage levert, brengt het ook een psychische ontspanning teweeg.

Omdat ook verrichtingen/bezigheden in het dagelijks leven een hoge belasting voor spieren, pezen etc. kunnen vormen is massage ook uitermate effectief.